Öğrenci Koçluğu

unnamed (2)Öğrenci koçluğu ile öğrencinin düşünme sistemi olumlu yönde gelişir, öğrenci içsel kaynaklarını daha etkili ve verimli kullanmasını öğrenir. Koçunun rehberliğinde öğrenci, kendini daha iyi tanır, hedefini doğru olarak belirleyip bunu gerçekleştirmek yolunda adımlar atar.
Kötü öğrenci yoktur, sadece kendine ve öğrenme yeteneğine güvenmeyen öğrenci vardır. Hepimizin kendine özgü bir potansiyeli vardır. Bu potansiyeli fark ederek ortaya çıkarmak öğrenci koçluğu çalışmasının özünü oluşturur.
Öğrenciler 5 ila 25 yaş arasındaki uzun sürede, gelecekteki meslek yaşamlarını hatta hayat tarzlarını oluşturmak için değişik kurumlarda öğretim görürler. Bir yandan da bu süreçte kişilik ve kimlikleri oluşur. Eğitim sistemimiz daha fazla öğretim ağırlıklıdır. Bu nedenle örgün eğitimde öğrencilerin kimliklerini bulma, yeteneklerini saptama, isteklerini, amaçlarını, hedeflerini tespit etmelerinde ve sosyal kişiliklerini oluşturmalarında yeterince çalışma yapıldığını söylemek güçtür. Bu eksiklik öğrencilerin motivasyon güçlerini, azimlerini, kendi temsil sistemlerini, çalışma yöntemlerini, özgüvenlerini, becerilerini, dengelerini, performanslarını doğru yönlendirme ve kullanma konusunda kesinlikle aile ve okul dışında başka bir yol arkadaşına ihtiyaç duymalarına yol açmıştır.

Öğrencinin doğuştan gelen özelliklerinin ve temel aile yapısının üzerine kendi öz kimliğini oluşturma sürecinin en önemli dönemini yaşarken oluşan yalnızlık ve yöntemsizlik ilerideki hayatında çeşitli krizlerle karşısına çıkacaktır. Pek çok insan, hayatının orta yerlerinde yorulup, yürüdüğü yolun kendisine ait olmadığını düşünmeye başlar. Oysaki şekillenme sürecinde eğitimli danışmandan profesyonelce yardım alanlar daha doğru yöntemleri uygulayarak bu süreci başarıyla atlatırlar.
Öğrenci Koçu, öğrencinin kendi özbenliğini tanımasını sağlayıp, öğrenme teknikleri, hedef belirleme teknikleri, hızlı okuma ve okuduğunu anlama teknikleri ve diğer uygulama teknikleriyle, öğrencinin yaşama entegre olmasını, yolunu en baştan doğru çizmesini sağlar.

 

İNSANLARI BİRBİRİNDEN FARKLI KILAN NEDİR?
İnsanların geçmiş yaşantıları, aileleri, aileden, okuldan ve sokaktan aldığı eğitim süreci, kişilik ve karakter özellikleri, insanlardaki düşünüş ve davranış farklılıklarını oluşturmaktadır. İnsanların hayat karşısındaki tutumları üç ana grupta incelenebilir:

“Herşey Doğuştan”cılar: Yaşamlarındaki her şeyin nedeni olarak geçmişlerini, ailelerini, bulundukları ortamı… gösterirler. Onlara göre hayatlarının üzerinde herhangi bir kontrol güçleri yoktur. Herşey alınlarında yazılıdır ve onlar doğuştan onlara verilen yaşam rolünün pasif oyuncusudurlar. Dolayısıyla da çalışıp çabalamak sonucu değiştirmeyecektir. Herhangi bir olumsuzluk yaşadıklarında ya “Allahım ben bu dünyaya niye geldim?” diye sorarlar ya da “Şanssızlık benim anlıma yazılmış, bütün kötülükler terslikler beni buluyor.” diye sızlanırlar.

“Ben Yapmadım O/Onlar Yaptı”cılar: Bunlara göre olan bitende bunların hiçbir rolü yoktur. Herşeyi belirleyen çevresindeki diğer kişilerdir. Onlar zayıf almazlar öğretmenleri verir. Onlar evden geç çıkmazlar, otobüs kaçar. Onlar kıskançlıkları vıdıvıdılarıyla sevgililerini bezdirmezler sevgilileri onları terk eder. Onların kulakları sürekli dışarıya dönüktür başkalarını dinlerler, başkalarının talimatlarıyla yaşarlar.

Hayatı Kucaklayanlar: Onlara göre hayat, hilesiz bir para atışı gibidir. Nasıl ki bir parayı yüzlerce kez attığınızda yazı ve tura gelme şansı yaklaşık eşitse hayattaki olumlu ve olumsuz olayların miktarı da yaklaşık eşittir. Bu nedenle olumsuz olaylara takılıp kalmazlar. Düşseler de kalkmasını bilirler. İçlerinde bulundukları durumun nedeni olarak onu bunu, geçmişi, aileyi, okuduğu okulu… suçlayacaklarına başlarına gelenlerin nedenlerini kendileri ve kendi yaptıkları tercihler olarak görürler. Etraflarındaki insanlardan etkilendikleri gibi onları etkileyebilirler. Dün ve bugün arasındaki genetik ve sosyal ilişkileri reddetmezler ama bunun tamamen belirleyici olduğunu da düşünmezler. Kendilerini geliştirebilirler değişimin büyük ölçüde kendilerine bağlı olduğunu bilirler. Umutlu/Mutlu insanlardır.
Öğrenci Koçluğunun amacı; öğrenciyi hedefleri doğrultusunda yönlendirmek, motive etmek ve onun bu süreç içinde yaşadığı zorluklarla baş etmesini sağlamaktır. Başarılı bir sporcu koçunun oyuncuları için yaptığı, hedeflere ulaşmada motivasyon odaklı çalışmaları, öğrenci koçu öğrencisi için yapar.Öğrenci Koçu, öğrencinin hedeflere ulaşmasını destekler, öğrenme motivasyonunu arttırır, öğrencinin akademik çabalarını sonuca ulaştırmasını sağlarken, ihtiyaç duyduğu becerileri geliştirir. Öğrenci Koçu, öğrenciye odaklanarak öğrenci ve aile ile birlikte öğrencinin başarma isteğini arttırıcı çalışmalar yapar. Çalışma programını oluşturur, çalışma ortamını düzenler, sorunlarıyla ilgilenir. Öğrencinin okulu ile iletişim halinde ders başarısını takip eder. Birlikte ders çalışırlar, birlikte yaşamı paylaşırlar.

 

Öğrenci Koçluğunun Faydaları Nelerdir?
Motivasyon artırımı
Ders çalışma performansının artırımı
Konsantrasyon artırımı
Özgüven artırımı
Ders çalışma programlaması
Aile içi iletişim problemlerinin çözümlenmesi
Ashabiyet ve ani parlama sorunlarının çözümlenmesi